Taman Permai Utama Gurun Kedah ~ Wang Tempahan Dari RM250.00 ~ Yuran Guaman Tidak Lebih Daripada RM3000.00 ~ 5% Diskaun Untuk Kuota Bumiputra | Projek Laguna Biru Fasa 2 ~ Dibuka Untuk Pendaftaran ~ Harga Jualan Dari RM145,000.00

22,542unit rumah telah terbina dan diserahkan sehingga kini, di bawah program Rumah Mesra Rakyat 1Malaysia (RMR1M) di seluruh Malaysia
29,079unit rumah mampu milik telah dibina serta dalam pembinaan dan sebanyak 6,550 unit Kuaters Tentera telah disiapkan
21,693unit rumah terbengkalai dan projek khas dan telah berjaya dipulihkan dan dibina


Selamat Datang Ke Laman Web Rasmi Sistem Maklumbalas
SYARIKAT PERUMAHAN NEGARA BERHAD
Sistem Ini Adalah Sebahagian Daripada Usaha Berterusan SPNB untuk Terus Memperbaiki Mutu Perkhidmatan Dari Masa Ke Semasa

"ADUAN ANDA

KEUTAMAAN KAMI"

Setiap Pengadu yang ingin memberikan sebarang Aduan ke SPNB, perlu mendaftar sebagai Pengguna Sistem e-Respon terlebih dahulu.

Sila rujuk langkah-langkah di bawah.

1. Cara MENDAFTAR

  1. Pada Halaman Utama, pilih menu Pendaftaran.
  2. Masukkan setiap maklumat yang dikehendaki.
  3. Bagi ruangan ID Pengguna, sila masukkan Alamat Emel Pengadu.
  4. Bagi ruangan Katalaluan, sila masukkan Katalaluan.
  5. Pengadu perlu membuat pilihan sama ada Pemilik Rumah SPNB atau Bukan.
  6. Setelah selesai mengisi klik butang Simpan.
  7. Sekiranya maklumat yang diisi Benar, satu skrin memaklumkan Pendaftaran Berjaya akan dipaparkan. Seterusnya sila Log Masuk ke Sistem e-Respon menggunakan ID Pengguna dan Katalaluan yang telah didaftarkan.
  8. Sekiranya maklumat yang diisi Tidak Benar, satu skrin memaklumkan Pendaftaran Tidak Berjaya akan dipaparkan. Pengadu perlu mengemaskini semula maklumat yang telah diisi.

2. Cara MENGADU

  1. Pada Halaman Utama, pilih menu Log Masuk.
  2. Sila isikan ID Pengguna iaitu Alamat Emel Pengadu.
  3. Sila isikan Katalaluan yang telah didaftarkan.
  4. Setelah selesai mengisi, klik Butang Hantar.
  5. Setelah berjaya log masuk ke dalam Sistem e-Respon, Pengadu boleh membuat pilihan-pilihan yang terdapat pada borang Aduan yang disediakan.

3. Cara MENYEMAK STATUS ADUAN

  1. Pada Halaman Utama, pilih menu Log Masuk.
  2. Sila isikan ID Pengguna iaitu Alamat Emel Pengadu.
  3. Sila isikan Katalaluan yang telah didaftarkan.
  4. Setelah berjaya log masuk ke dalam Sistem e-Respon, sila rujuk ke bahagian Senarai Status Aduan yang pernah dihantar oleh Pengadu sebelum ini.
  5. Sekiranya ingin melihat butiran Aduan yang terperinci, sila klik pada Tajuk Aduan pada senarai yang dipaparkan.

4. LUPA KATALALUAN

  1. Sekiranya Lupa Katalaluan, pada Halaman Utama, pilih menu Log Masuk.
  2. Sila klik pada link Lupa Katalaluan.
  3. Sila isikan Id/Emel pengguna.
  4. Satu notifikasi emel akan dihantar oleh Sistem e-Respon ke emel Pengadu untuk memaklumkan Katalaluan Pengadu.

Lupa katalaluan? sila klik sini untuk mendapatkan katalaluan anda

Lupa Katalaluan

Sila isikan maklumat login Id anda untuk mendapatkan katalaluan anda melalui emel.

© Hakmilik Syarikat Perumahan Negara Berhad

Laman Web SPNB | Soalan Lazim | Login Pegawai SPNB